Thursday, July 30, 2009

Bese la ptg2...

DAMMM!!Meja kayuku yg keras dihentak hingga mnyebabkan skrin pcku mengalami gegaran 0.01 pada skala richter.Keadaan itu tdk mmberi kesan bunyi yg buruk kepada persekitaran.Kelangsingan bunyinye mungkin hanya dalam lingkungan 80-100 desibel(dB) iaitu masih dlm lingkungan selamat bg index pencemaran bunyi.Bdk2 praktikal cina 2 org,ku lihat hanya memerhatikan ku dgn muka yg penuh tanda tanya."Gila ka apa?",mungkin ini yg bermain di fikirannya,fikirku sendirian.Aku bingkas bgn dan hanya senyum sambil berjalan keluar dari opisku yg sememangnya sgt sejuk pada tahap kesejukan 16 darjah Celcius ketika itu. Aku berjalan keluar dgn langkah yg penuh perlahan membuka 2 buah pintu sebelum menempuh realiti diluar."Huh", keluhku setelah diterjah darjah kepanasan matahari petang yg bacaan Celciusnya mungkn dlm 33-36C.Setelah puas membelek-belek keadaan awan di langit yg agak kumulonimbus,"Konpem ujan mlm ni!",bisikku sendirian.Winston 14ku,aku keluarkan dari poket seluar khakis hitamku yg lusuh.Sebatang rokok yg sempurna bentuknya aku bakar sebelum asapnya disedut bg mencari nikmat di dalam sedutan.Setelah 5-6 sedutan,berat kepalaku terasa sedikit ringan.Rasa lapar dan mengantuk hilang secara automatik yg aku tahu hanya hilang untuk jangkamasa yg singkat.Aku cuba mencari keselesaan dengan mencangkung sambil menyandar ke dinding.Pada keadaan posisi itu otakku sekali lagi berpusing pusing mencari soklan untuk dibentangkan kepadaku dgn sendiri.Seketika kemudian terbitlah satu soalan yg lekas ditanyaku kpd diri sendiri,"Duet ado sploh ingget.Beli nasik mpat ingget,aer serap selaseh singget,topup 5 ingget,da abes da sploh.Esok camano nk makan???",ujar ku sendirian dgn penuh semangat dan kemarahan....

4 comments:

  1. ekau bantai megi jo!!x smpai 2 hinggit pong!

    ReplyDelete
  2. apo yg ko merepek nh jang?
    ponim aku baco blog ekau nih...

    ReplyDelete
  3. bantai megi penye?nk beli megi pn ssh...

    ReplyDelete
  4. ko poning bace...aku bace rase nk dmm je..huh~

    ReplyDelete