Thursday, July 2, 2009

Angels & Demons

Muv ni menceritakn tntg bagaimana seorang simbologis dari universiti harvard, Robert Langdon di panggil oleh pihak vatican city untuk menyelesaikan klu2 yg membawa kpd satu konspirasi yg kejam(cm x bes je gune word kejam ni).Pope di gereja 2 mati dan sebelum mengadakn mesyuarat utk memilih pope yg br.4 org preferitti(kire cm org pntg dlm pelantikan 2 la)kene culik,kene kidnap plak.kire org baek ni kene ancam la..stiap sejam die akn bnh sorg2 preferitti td..sume ni adalah rancangan membalas dendam terhadap vatican city drp satu organisasi yg da lame..name die 'illuminati'.klu nk tau ape illuminati ni korg tgk la sndr.die ade crite dlm 2.So, dgn mase yg x byk, si Langdon ni pon pg la ke Rome pas2 die jumpe ngan sorg ahli fizik, Vittoria Vetra yg kirenye tolong die ni untuk merungkaikan tnda2 atau klu yg tersirat yg akhirnye membawa kpd penemuan dan kebenaran yg mengejutkan!

Muv jenis ape?: Drama | Mystery | Thriller
Sape yg arah?: Ron Howard
Sape pulak la blakon?: Tom Hanks, Ewan McGregor, Ayelet Zurer, Stellan Skarsgaard
IMDB rating: 6.9/10
Bulats rating: 7.5/10
>>>> aku rase bg aku la...aku mmg mnt film yg cmni la..ade unsur2 puzzle die saspen..kire berat la..cm muv si Langdon sblom ni la, Da Vinci Code, pas2 National Tressure..mmg bes la utk sape2 yg ade mnt cm aku..tp aku bole kate muv ni krg menarik sket la dr segi plot crite die klu da compare dgn Da Vinci Code. So, aku rase cite ni pon byk promosi, msuk wayang pe sume kn..so korg ptt tgk ar..mmg lyn!

No comments:

Post a Comment